fbpx

Influenceři „odborníci“ a 5 nebezpečných chyb na sociálních sítích

At’ už jste fanoušek influencerů nebo ne, zajisté jste se s nimi už setkali. Pokud máte rádi obsah se zvířaty a párkrát jste se podívali na hezká videa štěňat nebo vtipných videí domácích mazlíčků, pak je navíc velká pravděpodobnost, že vám algoritmus sociálních sítí bude obsah se zvířaty neustále podsouvat. Ne vždy je ale to, co vám sociální sítě ukazují, tak perfektní a růžové.

Všechno je kontent

Jednoduše řečeno vše, co influenceřiznámé osobnosti na své sociální sítě publikují, je nějaký obsah – kontent. A právě zvířata a obrázky nebo fotky s nimi jsou na sociálních sítích velmi populární a navíc s nemalým dosahem. A v tom je ten problém. Pro velkou část profilů, které na své sítě dávají zábavná nebo na první pohled roztomilá videa, je hlavní počet shlédnutí, sledujících a likes. 

Ne každý sledující ale přemýšlí dvakrát o tom, co vlastně sleduje a „lajkuje“. Vtipné video, kde pes vrčí, když mu pán chce vzít pod packou schované sušenky? Na první pohled vtipné, z pohledu druhého se ale jedná o podporu psa v nevhodném chování, které může přerůst až v agresivitu a případné pokousání majitele. To už tak roztomilé není, že? 

Stejně tak jsou na tom videa, která jsou sehraná, tzv. „staged“, nebo kde jsou zvířata vystavená stresujícím až nebezpečným situacím, zatímco je jejich páníček se smíchem nahrává pro své online publikum. Vystavování zvířat nebezpečným, nepříjemným a stresujícím situacím nemá se zodpovědnou péčí nic společného. 

Podpora množíren

„Tady nejde o pomoc množíren, tady jde o pomoc zvířeti.“

„Štěně průkaz původu nemělo, ale oba rodiče jsou čistokrevní.“

„Průkaz původu dostane jen určitý počet štěňat ve vrhu.“

„Nepotřebuju psa s pp, stejně s ním nebudu chodit na výstavy.“

Vy jako zkušený pejskař tušíte, jak široké a komplikované téma množíren je. A teď si představte, když o něm začne vyprávět někdo, kdo má širokou základnu sledujících bez hlubšího povědomí o daném problému, a začne jim vyprávět argumenty, které množitelé na potencionální zákazníky využívají. Možná jim dokonce sám naletěl a teď se snaží zakrýt, že jeho pes není z ověřeného chovu. Pokud uvidíte člověka, který má desítky tisíc sledujících, a bude jim tvrdit, jak je průkaz původu zbytečný, domyslete si, kolik lidí tomu uvěří a při pořizování psa velmi pravděpodobně naletí množitelům. 

Šíření mýtů 

Nejen téma množíren, ale i výchovy, péče nebo množení, je mezi influencery populární. A často se jim tam zapletou tvrzení nebo mýty, které byly už dávno vyvráceny. Povídání o tom, jak musí mít fena alespoň jednou za život štěňata, nebo jejich rady v psí výchově a krmení mazlíčků, můžou být velmi nebezpečné

To, že je daný člověk odborník v jedné oblasti neznamená, že rozumí všemu. Spoustu lidí má potřebu vyjadřovat se i k tématům, o kterých nemají odborné povědomí. Pro radytipy v péči o psy se raději obracejte na odborníky v dané oblasti. Sociální sítě jsou plné informací, grafik a vypracovaných témat od opravdových profesionálů. Ve snaze o šíření informací proto raději podporujte a šiřte obsah od takových zdrojů. 

Zvíře jako trend

Známé osobnosti udávají trendy, které společnost ráda přebírá a kopíruje. A téma trendů se bohužel nevyhnulo ani domácím mazlíčkům. Influenceři se s aktuálními trendy rádi svezou, pořízení domácího mazlíčka je navíc zajímavým obohacením jejich profilů. Ne vždy ale přemýšlí, jestli jsou vůbec mazlíčkovi schopni poskytnout vše potřebné. Budou mít dost času psa vycvičit, chodit s ním ven a poskytovat mu správnou péči, která může být navíc u daného plemene náročnější? 

A co teprve téma brachycefalických plemen, kterých jsou sociální sítě plné? Mezi influencery jsou právě ta velmi populární, málokdo z osobností si ale před pořízením vůbec o takových psech něco zjistí. 

Zvíře není hračka, doplněk ani zdroj zábavy, kterého se zbavíme až nás omrzí. Takoví psi končí často v nových domovech, útulcích nebo přivázaní na zahradě. A to často poté, co byli celý život chovaní v domově a nebyli na pobyt venku navykáni (nebo pro ně chov pouze venku není vůbec vhodný). Zvláštní kapitolou jsou plemena bojových plemen, kteří si pořizují nezkušení majitelé za účelem předvádění. 

Nezodpovědný přístup 

Video z jedoucího auta, ve kterém má řidič v jedné ruce volant, v druhé telefon, na který se při jízdě natáčí, a přitom má na klíně nebo místě spolujezdce nezajištěné zvíře. Poznáváte to? Na sítích totiž takových videí není málo a lhostejnost daných osobností vůči možnému nebezpečí nejen pro zvíře, je samotné a další účastníky provozu, je až děsivá. 

Na dalším videu pak vidíte mazlíčky krmené lidským jídlem, následuje video psa, kterého majitel hází do vody z mola. To vše zakončuje klip, kde je pes místo odborného tréninku „cvičen“ elektrobojkem. 

Příště, až se budete dívat na sociální sítě, podívejte se pořádně na jejich obsah. Jaké tvůrce podporujete? Jak vnímáte dané video a chování zvířete, je v pořádku? Podporujte odborníky, sdílejte jejich obsah a šiřte osvětu. Tím pomůžete podporovat povědomí veřejnosti o správném chování ke zvířatům.

Budeme rádi, když budete sledovat i nás na sítích a sdílet obsah, pokud s ním budete souhlasit. Snažíme o propagaci správných hodnot ve vztahu pes + člověk.

Instagram: onlinepsiskolaoffical

Facebook: Online psí škola – Šťastný pes

Youtube: Online psí škola

Klára Groulíková
Zakladatelka největší psí školy v Česku a na Slovensku. Našimi kurzy prošlo více než 20 tisíc pejskařů. Pomáháme vychovat pejsky z pohodlí domova a pozitivním způsobem. Všechny naše služby a kurzy najdete zde>>>

 

VYSÍLÁNÍ ZDARMA: Chcete taky svého psa vychovat s láskou a porozuměním a přesto důsledně?  

Na našem bezplatném vysílání vám to hned prozradíme, rezervujte si místo teď. 🍀

Komentáře